Sejarah Tag Heuer

TAG Heuer adalah salah satu pengeluar jam tangan terkemuka di dunia dan penjual jam keempat paling penting dalam pasaran jam tangan. Moto syarikatnya "Switzerland Avant-Garde Sejak 1860" mencirikan semangat syarikat, yang tertarik dengan kecemerlangan dalam reka bentuk dan teknologi canggih. Kemajuan, ketepatan dan inovasi sentiasa ungkapan teras falsafah TAG Heuer . Ia adalah pada tahun 1860, apabila Edouard Bak menubuhkan bengkel yang pertama di St Imier, Switzerland. Ia melahirkan rujukan di dunia jam tangan sukan yang paling dipercayai dan berprestij. Pada tahun 1869, Bak dicipta dan dipatenkan yang pertama batang-penggulungan sistem.

Pada tahun 1911, Bak melancarkan chronograph papan pemuka pertama yang dibangunkan untuk kereta yang dipanggil "Masa Lawatan". Lima tahun kemudian, Bak dipatenkan mikrograf, jam tangan yang pertama di dunia dengan fungsi penjejakan waktu, mampu mengukur 1/100th saat. Pada tahun 1920, buat kali pertama, syarikat rasmi masa memelihara Sukan Olimpik pertandingan.Pada tahun 1933, Bak memperkenalkan Autavia, pemasa papan pemuka yang digunakan untuk kereta dan kapal terbang. Selepas itu, Monte Carlo dan Sarjana Masa telah dilancarkan. Dalam 1950-70-an, jam tangan Bak sangat popular di sukan automatik.Chronograph Autavia telah dilancarkan pada tahun 1962. Dua tahun kemudian, selepas kemenangan Juan Manuel Fangio semasa "Carrera Panamericana Mexico" kaum, Jack Bak melancarkan Carrera chronograph watch membayar penghormatan kepada pemandu kereta ini bangsa yang cemerlang dari Argentina.

Oleh kerana kejayaan yang luar biasa, chrono Carrera ditukar menjadi ikon syarikat. Sekali lagi, pada tahun 1966, syarikat Bak mengesahkan status perintis dalam pengukur masa dengan pembuatan chronograph yang pertama di dunia, mampu untuk mengukur 1/1000th yang kedua.Pada tahun 1971, Bak Monaco watch menjadi sangat terkenal selepas Steve McQueen memakai dalam filem "Le Mans". Baris yang dipanggil "Steve McQueen Monaco Edition".TAG Group Holdings SA membeli syarikat Bak dan menjadi TAG Heuer pada tahun 1985.

TAG singkatan berdiri Teknik d'Avant Garde.Pada tahun 1992, TAG Heuer bertukar menjadi penjaga masa rasmi perlumbaan Formula 1, yang meningkat statusnya lebih. Tahun 1999 membawa perubahan penting: syarikat TAG Heuer telah dibeli oleh LVMH (Louis Vuitton besøkende Hennessy SA), syarikat barangan mewah terkemuka. TAG Heuer membuka kedai pertama di New York pada tahun 2002. Dua tahun kemudian, TAG Heuer memperkenalkan revolusioner Monaco V4 dengan pergerakan yang didorong oleh tali pinggang, dan penjejakan waktu pertama dunia yang baru dipatenkan, mampu mengukur 1/10, 000th kedua.

Pada masa yang sama, TAG Heuer memperkenalkan kepada dunia haute benar-benar baru couture koleksi, termasuk jam tangan Fiksyen Diamond denda, yang mempunyai kira-kira 900 berlian. Ia menunjukkan masa dengan menyalakan LED dari belakang ribu berlian kecil. Dengan TAG koleksi yang hebat Bak bukti keupayaan syarikat berorientasikan kelas pertama mewah. Untuk menggalakkan Heuer TAG jam tangan bekerja beberapa duta jenama, di antara mereka: Tiger Woods, Brad Pitt, Maria Sharapova, Lewis Hamilton dan lain-lain.

0 comments:

Post a Comment